HEEMwonen
MENU
  • ik zoek
    • woningaanbod
    • inschrijven
      • 10 misverstanden over het vinden van een huurwoning
      • duurdere huur
    • passend toewijzen
    • parkeerplaatsen
  • ik huur
    • reparatie melden
      • glasverzekering
    • serviceabonnement aanvragen
    • niet tevreden over HEEMwonen
      • geschillenadviescommissie
    • overlast melden
    • huur opzeggen
      • gedeeltelijke huuropzegging
      • huur opzeggen bij overlijden
      • Huuropzegging
    • huur betalen
      • huur
      • aanvraag huurverlaging 2023
    • folders
    • klussen in huis
    • onderhoud
      • energie besparen
      • tuinonderhoud en achterpaden
    • bewonerskrant Aan tafel
    • leefbaarheid
      • hennep en drugs
      • Het leefbaarheidsfonds
      • actief in de wijk
    • samenwonen
    • woningruil
    • zorgeloos huren
    • afspraak inplannen woning opmeten PVM
      • meestgestelde vragen opmetingen PVM
    • HEEMpanel
    • huurdersorganisaties
    • vraag en antwoord
    • post
    • hulp bij energiecrisis
    • vraag en antwoord energiecrisis
  • over ons
    • HEEMwonen
    • onze huurders
    • onze wijken
    • contact
    • vacatures
    • governance
      • Nico Haster stelt zich voor
      • Dave Huntjens stelt zich voor
      • Wim Weide stelt zich voor
      • Karel van Rosmalen
    • publicaties
    • pers
    • routeplanner
    • nieuwbouw en renovatie
    • algemene voorwaarden
  • nieuws
  • mijn HEEMwonen
  • contact
terug naar overzicht
vorigevolgende

HEEMwonen nieuws HEEMwonen nieuws

blokkenoverzichtlijstoverzicht
Dienstverlening HEEMwonen solide: huurders waarderen dienstverlening derde jaar hoger dan landelijk gemiddeldeDienstverlening HEEMwonen solide: huurders waarderen dienstverlening derde jaar hoger dan landelijk gemiddelde

Dienstverlening HEEMwonen solide: huurders waarderen dienstverlening derde jaar hoger dan landelijk gemiddelde

25 november 2021

Blijvend inzetten voor een goede dienstverlening

Onze huurders waarderen de dienstverlening van HEEMwonen gemiddeld met een 7,8. Dat is voor het derde jaar op rij een hogere score dan het landelijk gemiddelde (2021: 7,6). We zijn trots op de kwaliteit van onze dienstverlening en zetten ons elke dag voor in om de vraag van de huurder zo goed mogelijk te beantwoorden. HEEMwonen doet mee met de Aedes Benchmark, een onderzoek waar 258 woningcorporaties in Nederland worden vergeleken op verschillende prestatievelden, waaronder huurdersoordeel. Aedes kent vervolgens labels toe, waarin corporaties in drie groepen worden verdeeld: A is voor de koplopers, B vertegenwoordigt de middengroep en C de staartgroep.

De afgelopen jaren is er bij HEEMwonen hard gewerkt aan het optimaliseren van de dienstverlening. We zijn met huurders in gesprek gegaan om te vragen wat we beter kunnen doen en wat al goed gaat. Dit jaar leverden die gesprekken 18 concrete initiatieven op waar medewerkers uit de hele organisatie aan werken. Ook voeren we enkele weken na de verhuizing welkomstgesprekken met nieuwe huurders. We gaan op bezoek en vragen of de nieuwe bewoner zich al thuis voelt en helpen met het beantwoorden van eventuele vragen over de woning, zoals vragen over installaties. Het blijft onze ambitie om de kwaliteit van onze dienstverlening op hoog niveau door te zetten, dan wel verder te verbeteren. Onze resultaten waren dit jaar niet hoog genoeg voor een A-score op het huurdersoordeel. Dat valt tegen. We blijven hier gericht aan werken.

Hoge bedrijfslasten door stevige inzet op leefbaarheid

Ook in 2021 heeft HEEMwonen meer dan gemiddeld uitgegeven aan bedrijfslasten. Dat komt omdat we fors inzetten op leefbaarheid. Ons werkgebied kenmerkt zich door complexe maatschappelijke opgaven. Opgaven die we tegemoet treden door te investeren in leefbaarheid én in goed opgeleid personeel.

11 miljoen euro voor de verduurzaming van woningen in 2021

HEEMwonen werkt al jaren aan de verduurzaming van het woningbezit. Het doel is om woningen te verduurzamen, de woonlasten te beperken en bij te dragen aan meer wooncomfort. Dit jaar verduurzaamden we 102 woningen in de Gracht in Kerkrade van energielabel D naar label A. Ook bouwden we nieuwe duurzame woningen. In Bleijerheide realiseerden we 15 circulaire nieuwbouwwoningen (SUPERLOCAL) en in Kerkrade-West realiseerden we 27 BENG (bijna energieneutrale gebouwen) woningen. In 2021 investeerden we 10,5 miljoen euro in het verduurzamen van de bestaande bouw en het bouwen van de duurzame nieuwbouw. Bij SUPERLOCAL investeerden we daarbovenop 0,5 miljoen euro in de circulaire aspecten, zoals recyclebeton en circulaire keukens. Op het onderdeel duurzaamheid scoorden we ook dit jaar een C-score. Dat is te verklaren door het relatief oude bezit van HEEMwonen, met veel woningen die gebouwd zijn in de periode 1950-1970. Ook de komende jaren blijven we woningen verduurzamen en duurzame nieuwbouw realiseren. Door krachtenbundeling met andere woningcorporaties (de Bouwstroom Limburg) verwachten we sneller goede woningen te kunnen bouwen voor een betaalbare prijs. 

deel deze pagina op
sluiten
Wij zijn telefonisch minder goed bereikbaar
Wij zijn vandaag tussen 15:45 en 17.00 telefonisch minder goed bereikbaar. Bedankt voor uw begrip!
Wij zijn telefonisch minder goed bereikbaar

aanmelden nieuwsbrief

aanmelden nieuwsbrief
ik zoek
  • woningaanbod
  • inschrijven
  • passend toewijzen
  • parkeerplaatsen
  • vraag en antwoord
  • alles over woning zoeken
ik huur
  • reparatie melden
  • overlast melden
  • huur opzeggen
  • huur betalen
  • aanvraag huurverlaging 2023
  • hulp bij energiecrisis
  • alles over huren
over ons
  • over ons
  • contact
  • vacatures
  • publicaties
  • routeplanner
  • nieuwbouw en renovatie
  • nieuws
  • alles over ons
contact
bezoekadres
Markt 52, Kerkrade
postadres
Postbus 135, 6460 AC Kerkrade
telefoon
(045) 645 44 44
e-mail
info@heemwonen.nl
openingstijden
8.30 - 17.00 uur (maandag t/m donderdag)
8.30 - 12.30 (vrijdag)
© 2023 HEEMwonen - waar je thuis bent
  • disclaimer
  • privacy
    • Cookie verklaring
    • Camerabewaking
IBAN: NL16 RABO01720 903 77 / kvk-nummer: 14021260