Veelgestelde vragen categorie: Servicekosten

Home › Servicekosten

Waar kunnen we je mee helpen?

Nee. In de afrekening van de servicekosten die je van ons krijgt zijn de kosten voor het gasverbruik en de kosten voor Ista ook opgenomen. Wel krijg je een overzicht van Ista bij uw afreken brief. Je ziet zelf wat je het afgelopen jaar hebt verbruikt.

Dat zijn de kosten die HEEMwonen maakt bij het verwerken van de servicekosten. Om de afrekening te maken, hebben wij bijvoorbeeld personeelskosten. Voor het bijhouden en afrekenen van de servicekosten betaal je maximaal 5% administratiekosten.

Betaal je voor gasverbruik? Dan zijn de administratiekosten al inbegrepen in dat bedrag. Die staan niet apart genoemd op de afrekening.

We willen het liefst dat onze bewoners bij de afrekening geld terug krijgen van HEEMwonen.

We willen dus zo weinig mogelijk nabetalingen. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten de voorschotten meestijgen met de (verwachte) kosten.

Ja. Als blijkt dat jouw voorschot niet hoog genoeg is om de kosten te betalen, wordt jouw voorschot verhoogd. Dat voorkomt namelijk dat je achteraf (veel) moet bijbetalen.

Wij adviseren je het bedrag te betalen via een overboeking. Het is helaas niet mogelijk om voor de afrekening een AcceptEmail te sturen of gebruik te maken van incasso.

  • Is het bedrag minder dan € 10,00? Dan hoef je niet te betalen.
  • Is het bedrag meer dan € 10,00? Dan betaal je het volledige bedrag.

Verandert je woonsituatie? Dan kunnen we het voorschot voor stookkosten en/of (warm) water aanpassen.

Stuur een mail naar huuradministratie@heemwonen.nl en vermeld in het onderwerp ‘aanpassing servicekosten’. Vermeld je naam, adres en telefoonnummer en vermeld duidelijk de reden waarom je het voorschot wil aanpassen.

Dat kan meerdere redenen hebben. Zoals bijvoorbeeld: het energieverbruik is gestegen, de inflatiestijging, er zijn meer lampen vervangen of de huismeester heeft meer uren aan jouw complex besteed.

De afrekening ziet er als volgt uit: aan de ene kant zie je de door jouw betaalde voorschotten en aan de andere kant de door HEEMwonen betaalde kosten. Het verschil tussen de voorschotten en de kosten is het bedrag dat je nog aan ons moet betalen of dat je van ons terugkrijgt.

Nee, in jouw afrekening is rekening gehouden met de huurperiode.

Dat kan verschillende redenen hebben. Er kan bijvoorbeeld een verschil zijn tussen jouw stookgedrag en dat van jouw buurman. Andere redenen kunnen zijn: je woont niet even lang in de woning, de kosten worden niet gelijk over alle woningen verdeeld (verschillende verdeelsleutels) of je betaalt voor meer of minder diensten (zoals de lift).

Kunnen we je helpen?

Openingstijden tijdens de feestdagen:
  • Op 19, 23, 24, 27 en 31 december zijn wij vanaf 12:30u gesloten.
  • Op 20, 25 en 26 december en 1 januari zijn wij gesloten.
  • Op 30 december zijn wij geopend van 8:30 tot 17:00 uur.

Je kunt wel mailen naar info@heemwonen.nl

(Let op: door de feestdagen ontvang je later een reactie dan normaal!)

Voor spoedgevallen zijn we uiteraard 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt hiervoor bellen naar 045 645 4444.