Fieke was klantcoördinator bij een van de ketenpartners van HEEMwonen. “Vanuit die rol zette ik monteurs aan het werk om reparaties uit te voeren bij bewoners thuis. Een leuke baan, maar ik wilde graag meer naar buiten. Toen ik zag dat HEEMwonen een Technisch Coördinator zocht, heb ik die kans meteen gegrepen.”
Verlegen om een praatje
Een stap waar Fieke nog elke dag blij mee is. “Het persoonlijke contact met bewoners vind ik heerlijk. Zodra ik mijn HEEMwonen-auto in de wijk parkeer, word ik al aangesproken. Vaak gaat het om een simpel praatje waar mensen om verlegen zitten. Bij de bewoners die hun huur opzeggen, bespreek ik wat zij voor de verhuizing moeten doen en waar HEEMwonen voor zorgt. Aan het eind van de maand check ik of alles wat we hebben afgesproken, is gebeurd.”
Iedere huuropzegging is uniek
Ieder mens is uniek, net als iedere huuropzegging. “De reden dat bewoners verhuizen, zijn heel uiteenlopend. De een vanwege een andere baan. De ander vanwege samenwonen. Soms komt er wel eens een traantje bij kijken, omdat mensen gehecht zijn aan hun vertrouwde huis. Ik bied dan graag een luisterend oor. Ouderen moeten tegenwoordig zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Maar in de praktijk zie ik dat dat niet altijd lukt. Als er geen hulp is van familie en mensen vereenzamen of zichzelf verwaarlozen, schakel ik professionele hulp in.”
Écht op mijn plek
Een enkele keer komt het voor dat Fieke er ’s avonds thuis over blijft malen. Maar dan kan ze rekenen op steun vanuit HEEMwonen. “De samenwerking met collega’s is fijn en informeel. Je krijgt hier de ruimte om zaken te delen, om iets uit te zoeken, om je werk goed te doen en je te ontwikkelen. Op persoonlijk vlak én in je vakgebied. Zoals ik oog heb voor onze bewoners, zo heeft HEEMwonen dat voor mij. Hier word ik gezien.”
“Ik kijk niet alleen naar de technische staat van een woning. Ik heb ook hart voor de bewoners: ik luister naar hun verhaal en probeer ze te motiveren en te helpen.”