Veelgestelde vragen categorie: Energielabel

HomeEnergielabel

Waar kunnen we je mee helpen?

Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt. Bekijk de contact pagina voor onze gegevens. We helpen je graag.

Ja, dat kan. Bijvoorbeeld omdat het energielabel van je woning verandert. Dit heeft geen gevolgen voor de huur.

Nee, je huur verandert niet aan de hand van de opname van je energielabel. Bij de huur is al rekening gehouden met het energielabel.  Als een bewoner de huur opzegt, passen we de huur van die woning zo nodig aan. We letten dan onder andere op het energielabel, de oppervlakte van de woning en de WOZ-waarde.

PVM controleert tijdens de opname je telefoonnummer en emailadres. Deze informatie is voor HEEMwonen van belang als wij contact met je willen opnemen.

De foto’s worden als naslagwerk gebruikt. Bijvoorbeeld voor de controle van het energielabel of de punten van uw woning  (= woningwaardering).

PVM maakt foto’s van:

  • badkamer, keuken en toilet
  • zelf aangebrachte voorzieningen (bijvoorbeeld aanbouw, garage of serre)
  • medische aanpassingen
  • installaties (bijvoorbeeld cv-ketel en mechanische ventilatie
  • bouwtechnische onderdelen (bijvoorbeeld kozijnen, glas
  • meterkast/technische ruimte
  • gebreken aan de woning.

Je persoonlijke spullen vermijden ze zoveel mogelijk.

Nee, je hoeft van tevoren niet op te ruimen. Zorg wel dat de cv-ketel bereikbaar is, zodat de medewerker van PVM merk en bouwjaar kan noteren. Dit geldt ook voor de mechanische ventilatie.

We gaan uit van maximaal een uur. De tijd verschilt per woning. Voor een appartement is minder tijd nodig dan voor een eengezinswoning. En een eengezinswoning met een aanbouw duurt langer om op te nemen dan een woning zonder aanbouw.

Heb je een kaart van PVM ontvangen, met daarop het tijdstip van de opname? Op het kaartje vind je het telefoonnummer van PVM. Heb je geen kaartje ontvangen, bel dan naar HEEMwonen via (045) 645 44 44 of stuur een e-mail naar service@heemwonen.nl.

Wij adviseren je om je begeleider of bewindvoerder te vragen of hij/zij bij het opnemen van de woning aanwezig wil zijn. Dit hoeft niet, je kunt ook zelf een afspraak maken.

Kunnen we je helpen?

Tijdelijk minder goed bereikbaar

Op dit moment zijn we minder goed bereikbaar door een stroomstoring. Onze telefoon is doorgeschakeld naar onze boodschappendienst. Voor spoedgevallen kun je bellen naar naar 045 645 4444.

We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn!