Veelgestelde vragen categorie: Reparaties

HomeReparaties

Waar kunnen we je mee helpen?

Er moet iets gerepareerd worden aan jouw woning. Op deze pagina vind je alle informatie en kun je een reparatieverzoek aanvragen.

Als je een serviceabonnement bij ons hebt afgesloten, dan kun je ons hiervoor bellen (045) 645 4444. Wij zorgen er dan voor dat de nesten bestreden worden. Heb je geen serviceabonnement? Dan moet je de nesten zelf (laten) bestrijden. Tip: stop geen gaten dicht bij een wespennest. Dit maakt de wespen alleen maar agressiever.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het bestrijden van ratten, muizen, wespen en bijen in en rondom jouw woning. Heb je een service abonnement afgesloten bij HEEMwonen? Dan bestrijden wij een wespen- of bijennest. Is er sprake van rattenoverlast in jouw wijk? Neem contact op met jouw gemeente via 14045. Meer informatie vind je via: https://www.landgraaf.nl/overlast-van-dieren of https://www.kerkrade.nl/ongediertebestrijding.

Uit voorzorg kun je de afvoer minstens één keer per maand doorspoelen met soda, opgelost in kokend water of met vloeibaar ontstoppingsmiddel. Gebruik in ieder geval géén korrels.

Je kunt hiervoor gebruik maken van het reparatieformulier. Binnen 1 werkdag komen wij er dan bij je op terug.

Mechanische ventilatie zorgt ervoor dat er altijd verse lucht in je woning is. De vervuilde lucht wordt naar buiten afgevoerd. Met een schakelaar bepaal je zelf hoeveel lucht de ventilator moet afvoeren.

De sleutel van jouw woning kun je zelf, op eigen kosten, laten namaken bij een sleutelmaker. Ben je de sleutel van de centrale voordeur van jouw woongebouw kwijt? Dan kun je een sleutel kopen bij HEEMwonen. De kosten van de sleutel en/of tag bedragen € 30,00 per stuk. Je kunt hiervoor een mail sturen naar info@heemwonen.nl (vermeld hierin altijd jouw volledige naam en adres) of telefonisch contact opnemen met ons servicecentrum (045) 645 44 44. Heb je jezelf buitengesloten? Bel dan met een slotenmaker om de deur open te maken. De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn voor je eigen rekening.

Het repareren van een lekkende kraan, een losse deurklink, het ontstoppen van de afvoer of het bijvullen van de cv-ketel. Dit zijn klusjes die je als huurder normaal gesproken zelf moet oplossen. Vind je het fijn als HEEMwonen dit soort reparaties voor je uitvoert? Bijvoorbeeld omdat je weinig tijd hebt of er als een berg tegenop ziet? Kies dan voor ons serviceabonnement.

Je betaalt hiervoor € 6,00 per maand. Ga naar de pagina Folders en lees de folder ‘Onderhoud en reparaties’. Daarin vindt je meer uitleg over het serviceabonnement en een lijst waarin staat wie voor welke reparatie verantwoordelijk is.

Het repareren van een lekkende kraan, een losse deurklink, het ontstoppen van de afvoer of het bijvullen van de cv-ketel. Dit zijn klusjes die je als huurder zelf moet oplossen en waarvoor je zelf moet betalen. Vind je het fijn als HEEMwonen dit soort reparaties voor je uitvoert? Bijvoorbeeld omdat je weinig tijd hebt of er als een berg tegenop ziet? Kies dan voor ons serviceabonnement! Je betaalt hiervoor zes euro per maand en wij voeren kleine reparaties uit die eigenlijk de verantwoordelijkheid van jou als huurder zijn.

Ga naar de pagina Folders en lees de folder ‘Onderhoud en reparaties’. Daarin vind je een lijst waarin staat wie voor welke reparatie verantwoordelijk is. Heb je geen abonnement, dan komen diverse reparatieverzoeken voor rekening van jou als huurder.

Buiten kantooruren en in het weekend kun je het reparatieformulier op onze website invullen. In geval van spoed kun je ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op telefoonnummer (045) 645 4444. Bij spoedeisende zaken gaat het bijvoorbeeld om een ernstige lekkage.

Kunnen we je helpen?

We zijn vandaag telefonisch niet bereikbaar

Door onderbezetting bij ons team Service & Advies zijn we vandaag telefonisch niet bereikbaar. Voor spoedgevallen kun je uiteraard altijd bellen naar naar 045 645 4444.

We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn! Bedankt voor het begrip.