HomeVoor bewonersBuren en buurtOverlast

Overlast

Vaak zijn mensen zich niet bewust van de overlast die ze veroorzaken. Ga op tijd met elkaar in gesprek, voordat een kleine ergernis een groot probleem wordt.

Heb je overlast?

Een prettige leefomgeving draagt bij aan jouw woongenot. Helaas kan dit verstoord worden door het gedrag van een ander. Dat is natuurlijk heel vervelend. We adviseren je om diegene eerst zelf aan te spreken. Vaak zijn mensen zich niet bewust van de overlast die ze veroorzaken. Ga op tijd met elkaar in gesprek, voordat een kleine ergernis een groot probleem wordt.

Overlast melden

Meld ernstige overlast of strafbare feiten, zoals geweld of bedreiging, direct bij de politie (0900-8844) en daarna schriftelijk bij HEEMwonen. Dit is belangrijk voor ons om het probleem te kunnen aanpakken. Je kunt ook anoniem melden via Meld Misdaad Anoniem (0800-7000) of www.meldmisdaadanoniem.nl. Zo behandelen wij een melding van overlast:
  • Bij overlast van onder andere leefgeluiden, zoals een huilend kindje of een stoel die over de vloer schuift, schakelen we buurtbemiddeling in. HEEMwonen rekent op jouw medewerking en actieve bijdrage.
  • Bij andere overlast, zoals vervuiling van de woning van buren of vernieling van een algemene ruimte, bespreken we de situatie met jou. Samen zoeken we naar de best passende oplossing.
  • Meld overlast altijd schriftelijk. Dat is nodig wanneer overlast uiteindelijk uit de hand loopt. Soms is het noodzakelijk dat wij met een overlastzaak naar de rechtbank gaan. We moeten dan met genoeg bewijs kunnen aantonen dat de overlast vaker voorkomt en onhoudbaar is voor jou en andere buren.

Tips bij overlast van buurtbewoners

Lees onze uitgebreide folder Buren en overlast. Hierin staan tips om buren aan te spreken. Neem ook eens een kijkje op de website www.problemenmetjeburen.nl. Hier vind je veel voorkomende burenproblemen met mogelijke oplossingen. Als je besluit de overlast te melden, kun je bij vraag en antwoord meer informatie vinden. Kom je er samen niet uit? Meld je klacht via onderstaand formulier. HEEMwonen kijkt dan met je mee naar een passende oplossing. Let op! Anonieme meldingen kunnen wij niet in behandeling nemen.

Overlast melden

Een prettige leefomgeving draagt bij aan uw woongenot. Soms wordt uw woongenot toch verstoord door het gedrag van een ander. Dat is heel vervelend. Wij adviseren u om diegene eerst zelf aan te spreken. Vaak zijn mensen zich niet bewust van de overlast die ze veroorzaken. Door met elkaar in gesprek te gaan kunt u uw ergernissen bespreken. Dan wordt een kleine ergernis geen groot probleem.

Komt u er samen met uw buren niet uit?
Meld uw klacht via het onderstaande formulier. HEEMwonen gaat dan samen met u op zoek naar de best passende oplossing.

Wat doen wij met uw overlastmelding:  

  • HEEMwonen neemt uw schriftelijke melding in behandeling;
  • Bij overlast van onder andere leefgeluiden zoals een huilend buurjongetje of een stoel die over de vloer schuift, schakelt HEEMwonen buurtbemiddeling in. HEEMwonen rekent op uw medewerking en uw actieve bijdrage;
  • Bij overlast zoals bijvoorbeeld vervuiling van de woning van uw buren of vernieling van een algemene ruimte bespreekt HEEMwonen de situatie met u. Samen zoeken we naar de best passende oplossing;
  • Meld ernstige overlast of strafbare feiten, zoals geweld of bedreiging, direct bij de politie (0900-8844) en daarna schriftelijk bij HEEMwonen. U kunt ook anoniem melden via Meld Misdaad Anoniem (0800-7000) of www.meldmisdaadanoniem.nl

Altijd schriftelijk melden is belangrijk voor ons om het probleem aan te kunnen pakken
Meld overlast altijd schriftelijk. Dat is nodig wanneer overlast uiteindelijk uit de hand loopt. Soms is het noodzakelijk dat wij met een overlastzaak naar de rechtbank gaan. Dan hebben wij voldoende bewijs nodig. Wij moeten dan kunnen aantonen dat de overlast structureel en onhoudbaar is voor u en uw buren.

Tips bij overlast van buurtbewoners
Lees onze uitgebreide folder Buren en overlast . In deze folder staan ook tips om uw buren aan te spreken. Neem ook eens een kijkje op de website problemen met je buren. Op deze website staan veel voorkomende burenproblemen met mogelijke oplossingen. Als u besluit de overlast te melden vindt u bij vraag en antwoord meer informatie.

LET OP! Anonieme meldingen of meldingen waarbij de melder anoniem wenst te blijven, nemen wij niet in behandeling.

Kunnen we je helpen?

Tijdelijk minder goed bereikbaar

Op dit moment zijn we minder goed bereikbaar door een stroomstoring. Onze telefoon is doorgeschakeld naar onze boodschappendienst. Voor spoedgevallen kun je bellen naar naar 045 645 4444.

We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn!