HomeVoor bewonersHuur en betalenHuur betalen

Huur betalen

Bij HEEMwonen betaal je de huur per automatische incasso vooruit. De huur van mei betaal je bijvoorbeeld uiterlijk op 1 mei. Betaal je de huur nog niet via automatische incasso? Dan kun je dit eenvoudig regelen via Mijn HEEMwonen. 

Internetbankieren

Kun je door omstandigheden de huur niet automatisch van jouw rekening laten afschrijven? Boek dan de huur zelf over naar NL16 RABO 0172 0903 77. Vermeld hierbij altijd je persoonlijke klantnummer. Dit nummer kun je vinden via Mijn HEEMwonen of neem contact met ons op. 

Je kunt de huur ook standaard met internetbankieren betalen. Dit mag elke maand handmatig of door een automatische betaling in te stellen. De huur wordt dan op een vast moment naar ons overgemaakt. 

Verandert je huurprijs? Vergeet dan niet om het bedrag van je (automatische) betaling aan te passen. 

Betalen via AcceptEmail

Je kunt de huur ook betalen via een betaallink van AcceptEmail. We sturen je dan een mail met de rekening van de huur. Het is dus erg belangrijk dat wij een juist e-mailadres hebben. 

Heb je de mail ontvangen? Klik op de betaallink en betaal de huur direct via je eigen bank. Geen zorgen, dit is een beveiligde omgeving. Je kunt onze mail tussen de 20e en 25e van elke maand verwachten.

Vragen over het betalen van de huur

Soms komt het betalen van de huur niet goed uit. Als je de huur door omstandigheden niet kunt overmaken, helpt HEEMwonen je graag. Neem gerust contact op met de afdeling incasso om kijken hoe je huurachterstand kunt voorkomen of wegwerken. Ook voor andere vragen kun je bij ons terecht. Mail naar incasso@heemwonen.nl of bel naar 045 645 44 44.

Als woningcorporatie zijn we verplicht om huurachterstanden te melden bij de gemeente. HEEMwonen heeft hier geen toestemming van de bewoner voor nodig.

Over je huurprijs

De huur die je aan ons betaalt bestaat uit verschillende onderdelen. 

Kale huur

De kale huur is de prijs die je betaalt voor het gebruik van de woning en eventuele gemeenschappelijke ruimten. Deze berekenen we aan de hand van het wettelijke puntenstelsel. Op de website van de huurcommissie kun je een huurprijscheck doen. Vul deze volledig in en krijg een schatting van de maximale huur van jouw woning.

Servicekosten

Servicekosten zijn alle overige diensten, zoals de glasverzekering, het serviceabonnement, de wijkbeheerder of huismeester, het groenonderhoud en het schoonhouden van algemene ruimten in wooncomplexen, zoals de lift en het trappenhuis. In sommige woongebouwen vallen ook de kosten van gas, water en elektra onder de servicekosten. Je vindt het totale bedrag aan servicekosten terug in je huurcontract.

Huurverhoging

Een keer per jaar past HEEMwonen de huurprijs aan. Dit gebeurt altijd op 1 juli. Bij de huurverhoging volgen we de richtlijnen van de Rijksoverheid. Het definitieve percentage van de huurverhoging wordt bepaald met de bewonersorganisatie van HEEMwonen. 

Let op! Verandert jouw huurprijs? Geef dit dan door bij de Belastingdienst. Dit kan namelijk invloed hebben op je huurtoeslag en andere zaken.

Betaal je de huur met een automatische incasso? Vergeet dan niet je huurprijs aan te passen. 

Heb je vragen over het betalen van de huur? Neem dan contact op via 045 645 44 44 of incasso@heemwonen.nl.

Huurtoeslag

Is de huur vergeleken met jouw inkomen erg hoog? Dan heb je misschien recht op huurtoeslag. Deze toeslag wordt toegekend en betaald door de Belastingdienst. Je kunt het aanvraagformulier voor huurtoeslag invullen op toeslagen.nl of neem contact op met de Belastingdienst telefoon via 0800 0543 .

Let op! Verandert jouw huurprijs? Geef dit dan door bij de Belastingdienst. Dit kan namelijk invloed hebben op je huurtoeslag en andere zaken.

Betaal je de huur met een automatische incasso? Vergeet dan niet je huurprijs aan te passen. 

Controleer waar je recht op hebt

Wil je weten of je in aanmerking komt voor meerdere toeslagen of gemeentelijke regelingen? En vind je het fijn dat iemand met je meekijkt? Meld je dan aan voor De Voorzieningenwijzer. Hier vind je meer informatie of meld je meteen aan via www.datgeldtvoormij.nl.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp nodig?

Wij staan voor je klaar!

Laat jouw gegevens hier achter, dan bellen wij je binnen twee werkdagen terug.

Kunnen we je helpen?

Tijdelijk minder goed bereikbaar

Op dit moment zijn we minder goed bereikbaar door een stroomstoring. Onze telefoon is doorgeschakeld naar onze boodschappendienst. Voor spoedgevallen kun je bellen naar naar 045 645 4444.

We doen er alles aan om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn!