HomeKelsey: “Tijdens mijn sollicitatiegesprek zagen ze dat ik bij HEEMwonen pas.”

Kelsey: “Tijdens mijn sollicitatiegesprek zagen ze dat ik bij HEEMwonen pas.”

Kelsey Lamers werkt als Administratief Medewerker Vastgoed. Dat had ze een paar jaar geleden niet gedacht. Ze solliciteerde namelijk op een andere functie. Daarvoor bleek een andere kandidaat meer geschikt. Maar HEEMwonen wilde haar wél graag aannemen. “Ze zagen direct dat ik iets waardevols kan toevoegen en dat ik bij de organisatie pas. Daarom bood de directeur me een traineeship aan. Ze kijken hier écht naar wie jij bent.”

Bewoners die iets in hun woning willen veranderen, krijgen te maken met Kelsey Lamers. Denk aan een nieuwe keuken of terrasoverkapping. “Voor deze zelf aangebrachte voorzieningen – kortweg: ZAV’s – moeten ze eerst toestemming vragen. Ik bekijk of het mag en zo nodig bied ik een alternatief. Daarnaast regel ik aanpassingen vanuit de Wmo. Als mensen bijvoorbeeld een inloopdouche of scootmobielstalling krijgen vanwege een medische indicatie. Ik ben dan de spil tussen de gemeente die het aanvraagt en de aannemer die het werk uitvoert.”

Nog méér in mijn mars

Het werk bevalt Kelsey heel goed. “Zo bijzonder dat ze tijdens de sollicitatie mijn kwaliteiten zagen. Ik mocht starten als trainee en heb inmiddels een vaste baan. Maar ik weet ook dat ik nog méér in mijn mars heb. Ik zie mezelf nog verder groeien. Liefst binnen HEEMwonen. Het is namelijk een fijne organisatie waar je veel vrijheid krijgt om je werk zelf te organiseren. Waar je laagdrempelig bij de bestuurder kunt binnenlopen. En waar ‘dwars denken’ wordt gewaardeerd. Discussies gaan we niet uit de weg. Want we weten ook: samen komen we er altijd uit.”

Een ‘heem’ bieden

Kelsey weet daardoor dat ze altijd op haar collega’s kan rekenen. “De Technisch Coördinator beoordeelt met mij de aanvragen voor aanpassingen. Als een bewoner het niet eens is met onze beslissing, kan ik dat met collega’s van andere afdelingen bespreken en verder oppakken. Dat raakt trouwens ook wat werken bij een woningcorporatie zo mooi maakt. Alles wat we doen, draait om het samen bieden van een fijne woonomgeving en een ‘heem’.”

Mooiere buurt, blije mensen

Omdat Kelsey niet dagelijks persoonlijk contact met huurders heeft, doet ze geregeld mee aan speciale activiteiten. “Zo was ik betrokken bij Koken voor Huurders en heb ik geholpen met het aanleggen van een groenvoorziening tijdens het project Greunstemit. Ook zijn de opruimdagen altijd een succes. Dan zorgen we voor een container voor spullen die wegkunnen én sjouwen we mee. Zo zorgen we voor een mooiere buurt en blije mensen. Dat is voor mij Samen Buurtmaken!”

“Dwars denken, wordt gewaardeerd. Discussies gaan we niet uit de weg, want daar komen we samen altijd uit. Daardoor weet ik dat ik op mijn collega’s kan rekenen.”

Kunnen we je helpen?

Openingstijden tijdens de feestdagen:

  • Op 19, 23, 24, 27 en 31 december zijn wij vanaf 12:30u gesloten.
  • Op 20, 25 en 26 december en 1 januari zijn wij gesloten.
  • Op 30 december zijn wij geopend van 8:30 tot 17:00 uur.

Je kunt wel mailen naar info@heemwonen.nl

(Let op: door de feestdagen ontvang je later een reactie dan normaal!)

Voor spoedgevallen zijn we uiteraard 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt hiervoor bellen naar 045 645 4444.