HomeVoor bewonersVeelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Wij helpen je graag verder. Klik op de vraag om hiervan het antwoord zichtbaar te maken!

Waar kunnen we je mee helpen?

Uiteraard blijft HEEMwonen verantwoordelijk voor het onderhoud van jouw woning, ook al wordt jouw woning in de toekomst gesloopt. De veiligheid van onze huurders staat altijd voorop. Wel zullen we onderdelen alleen vervangen als dat echt nodig is en zullen we eerder kiezen voor een eenvoudigere oplossing.

Wanneer je een lichamelijke beperking hebt, heb je misschien recht op een medische aanpassing in huis. De gemeente waarin je woont, regelt deze voorzieningen in huis via de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). Voor meer informatie kun je contact opnemen met de gemeente Landgraaf (045) 569 52 22 of Kerkrade (045) 567 67 67.

Ja, tijdens de werkzaamheden plaatsen we een steiger in je voortuin en achtertuin. Deze is ongeveer één meter breed.

Als de buitenkraan nog goed is, kan deze worden teruggeplaatst. Voor de start van de renovatie kijken we hier samen naar.

Helaas is het niet toegestaan om een satellietschotel aan de nieuwe gevel of het dak te monteren. Je kunt aanvullende informatie vinden in de folder Klussen en verbeteren.

Wil je verhuizen?

Woningcorporaties kunnen je alleen een woning toewijzen die past bij jouw inkomen. Op deze pagina vind je meer informatie over passend toewijzen.

Kunnen we je helpen?

Openingstijden Carnaval

Op carnavalsmaandag (12-02) en dinsdag (13-02) zijn we gesloten.

Voor spoedgevallen zijn we uiteraard 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt hiervoor bellen naar 045 645 4444.

Fijne carnaval!